Andai Sahabatku Menghilang Pergi

on 26 November 2012

Andai Sahabatku Menghilang Pergi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, rasanya dah lama aku dah teng menjenguk port aku di sini. Kesian aku tengok tapi ada juga orang yang sudi singgah. Terima kasih semuanya.

Wahai sahabat kau memang sangat bernilai buatku sebab tanpamu memang entah ke mana dah haluan ku ini. Mungkin saja dah menyimpang jauh ke kutub utara auat nun jauh di sana. Kau banyak mengajarku erti kehidupan dalam diri ini. Sungguh ku berterima kasih terhadapmu wahai sahabatku.

Puisi Buat Sahabat

Andai dikau hilang di masa itu memang aku akui, aku mungkin bukan seperti hari ini. Dan kerana kau juga aku sentiasa bersemangat untuk meneruskan hidup hari demi hari. Walaupun kau dah pergi jauh untuk meneruskan cita-citamu. Aku di sini sentiasa mendoakan kejayaan mu dan pulang menggengam segulung ijazah yang diidamkan oleh setiap orang. Terima kasih sahabatku!

Sedikit puisi untukmu yang bergelar sahabat;

sahabat bagaikn tempatku berteduh..
bila diriku terkena air mata dalam kesedihanku,
disanalah diriku bisa berbagi dalam hidupku, yang tak pernah aku dapatkan d’tempat lain…
hanya sahabatlah yang mampu mengerti dan pahami,
apa yang sedang aku alami saat ni..

tanpa sahabat..
bagai jiwa yang terlepas dari ragaku..
membuat ragaku tak mampu bergerak dalam setiap langkahku..
persahabatan ini kan abadi..
meski d’dunia nih tak kan ada yang abadi..


Puisi Buat Sahabat

Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved