Status Video Penderaan Bayi Oleh PDRM

on 10 May 2012

Assalamualaikum.....

Memang kecoh dah perkara nie terutama sekali dekat facebook, tidak kurang juga dekat laman sosial lain seperti blog. Memang sedihlah kalau nampak video nie. Tidak patut wanita itu melakukan penderaan yang sebegitu terhadap bayi tersebut. Sudah hilangkah harga kemanusian wanita tersebut ? Bangang pun ada juga. Ada akal tapi tak digunakan dengan sebaiknya. 

Apa yang aku tahu dan baca, bayi perempuan tersebut merupakan anak kepada si penzalim tu. Bangang juga ibu kandung dia tu. Tak bersyukurkah dengan rezeki yang telah diberikan oleh Allah Subahana Wata'alah. Bukankah zuriat itu sebagai penyambung keturunan kita dan juga akan mendoakan kita bila kita dah tak ada dekat dunia nie lagi. 

Ramai yang mengecam rakaman video nie sampai-sampai dah kena sumpah lagi pendera, perakam video, pengupload video dan segala macam yang berkaitan video nie. Aku pun geram juga dengan ibu kandung dia tu. Tak ada hati perut langsung. 

Apa dosa anak kecil itu sehinggakan diperlakukan sedemikian ...?

<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="344" src="http://www.youtube.com/embed/qmZgXzVUw-U?fs=1" width="459"></iframe>

STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI :

Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

p/s: Perkara ini memang dah lama tapi memang ramai yang tak puas hati dan bersimpati terhadap apa yang berlaku kepada bayi perempuan itu. Semoga bayi tersebut di lindungi oleh Allah Subahana Wata'alah. Harap ini akan menjadi pengajaran kepada kita semua !!!

Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved