Perjalanan Hidup Bukan Seperti Yang Kau Harapkan

on 3 December 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Perjalanan Hidup Bukan Seperti Yang Kau Harapkan

Dalam perjalanan hidup ini bukannya semudah yang kita harapkan. Mungkin sesetengah dari kita pernah menyimpan cita-cita nak jadi doktok, jurutera, angkasawan, polis dan ada juga yang menyimpan hasrat nak menjadi perdana menteri. Tapi bila kita dah tamat pengajian dan nak memasuki alam pekerjaan, kita mula berfikir kembali bahawa semua cita-cita kita dulu hanya tinggal kenangan. Tapi tak kurang juga ada yang berjaya merealisasikan cita-citanya sejak kecil lagi. Aku ucapkan taniah kepada yang berjaya tapi yang tak pula jangan cepat putus asa sebab mungkin Allah dah atur yang terbaik untuk kita di luar sana.

Bila kita hidup dalam kesusahan pasti amat perit untuk kita lalui hidup ini, sepertinya kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Memang bukan senag nak hidup dalam susah nie semua benda kita kena usahakan termasuklah nak mengisi perut yang asyik 'merengek' nak makan jer.

Perjuangan Ini Menuntut Pengorbanan Darimu

Tak apa kalau kita hidup susah yang penting kita ingat Allah sentiasa bersama kita. mungkin dengan kesusahan ini Allah Subhana Wa Ta'ala nak menguji tahap kesabaran dan keimanan kita terhadapnya.

Ingat kawan-kawan walaupun perjalanan kita ini tak seperti yang kita harapkan jangan kita terus lalai dengan perintah-NYA. Sebab aku yakin dan pasti suatu hari nanti kita akan jumpa juga apa yang terbaik untuk diri kita di hadapan kelak.

Perjuangan Ini Menuntut Pengorbanan Darimu

p/s: mungkin cara penulisanku masih tak betul lagi sebab aku bukannya baik sangat dalam penulisan. Harap dapat perbetulkan kalau ada yang salah. masih mahu belajar lagi... Tunjuk ajarku Sifu...
Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved