Bukannya Aku Sombong Tapi Aku Malu

on 16 July 2013

Assalamualaikum dan salam Ramadhan buat semua...

Macam mana dengan puasa sebelum nie? ok tak? dah berapa juzuk Al-Quran yang dah di baca? 

Alhamdulillah sekarang nie dah masuk ramadhan yang ke-7. Macam tak terasa pula Ramadhan nie.. best saja... tiap-tiap malam lepas buka pergi masjid ... solat terawih ramai-ramai... meriah ... tapi ada juga yang lepak depan masjid masa orang ramai sedang solat terawih... 

Sifat malu

Aku memang nak minta maaf dekat siapa-siapa yang kenal aku tapi bila jumpa aku tak tegur pun... Mungkin ada beberapa sebab aku tak tegur kamu... Pertama, mungkin aku dah lupa atau tak ingat. Perkara nie memang jarang berlaku tapi kekadang tu bila berlaku perubahan drastik dengan wajah dan penampilan memang aku dah tak kenallah.contohnya wajah semakin kacak/cantik... hahahha... Sebab yang kedua ialah mungkin aku malu nak tegur terutama sekali perempuan... yang nie memang aku minta maaf sangat-sangat sebab aku memang jenis susah nak tegur perempuan... tak tahulah kenapa kecuali aku dah kenal rapatlah....

Jangan pula anggap aku nie sombong erk... bukannya aku sengaja pun dan aku memang macam nie... Kalau ikutkan hati memang aku nak tegur tapi terasa malu pula... 

Tapi, kadang-kadang aku risau juga. Risau jika diri ini dipandang sombong oleh kawan-kawan. Sungguh, terkadang terbit juga rasa penyesalan. Kita sepatutnya punyai rasa malu tapi malu itu biar kena pada tempatnya. Akhir kata aku minta maaf kalau ada kawan-kawan yang tengok aku nie seperti orang yang sombong terutama sekali dekat kawan-kawan perempuan sebab kalau kawan lelaki aku memang tegur dorang kalau jumpa...
Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Post a comment

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved