Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1433H/2012M | Sudah Bersiapkah Menerima Kedatangannya

on 3 July 2012

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1 Dunia...

Musim bola sepak EURO 2012 dah melabuhkan terai dimana Sepanyol berjaya mengekalkan kejuaraannya untuk kali kedua berturut-turut. So, fokus kita kali ini ialah satu lagi event yang sangat besar dan mulia iaitu bulan Ramadhan. Macam mana dah buat persiapan nak sambut kedatangan bulan mulia nie ? Mestilah dah bersedia, tak begitu semua ? Kalau ada yang belum bersedia lagi kena cepat-cepat takut nanti puasa pertama dah 'berlubang' pula, kan tak cantik sudah. 

Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1433H/2012M | Sudah Bersiapkah Menerima Kedatangannya

Untuk makluman semua, wahai sahabat-sahabat dan saudara-saudara muslim sekalin, tarikh pencerapan anak bulan Ramadhan (penetapan awal Puasa 2012) ialah 19 Julai 2012. Maklumat lanjut sila layari laman utama Majlis Raja-Raja.


Kami ucapkan Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan, bulan yang penuh dengan keberkatan dan bulan dimana amal ibadat kita dilipat-kali gandakan oleh Allah Subhana Wa 'taala. So, berebut-rebutlah kita semua mengumpul amal dibulan mulia ini.

Ok lah, saya ucapkan Selamat Berpuasa semua blogger-blogger dan rakyat Malaysia serta seluruh umat Muslim di dunia, ingat jangan lupa makan sahur nanti tak ada tenaga pula di keesokan harinya, kan susah. 

p/s: Dah tak sabar nak sambut Ramadhan. Kamu pula macam mana ?
Ranking: 5

{ 4 Komen... read them below or add one }

  1. bulan mulia yg amat2 dinantikan....

    ReplyDelete
  2. Insya Allah, akan ku persiapkan dalam menghadapi kedatangan bulan Ramadhan... blan suci bulan penuh Rahmat, maghfirulllah dan Ridho..aamiin..

    dan aku suka sayur-sayuran.. :)

    ReplyDelete
  3. yaaa saya susah bersedia...xsabar2 nak puasa...

    ReplyDelete
  4. muadahan kita dapat beramal lebih baik dari thn lepas hendaknya.

    ReplyDelete

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved