Banyak Artikal Lucah Di Ping Busuk - Siapa Patut Disalahkan ?

on 23 June 2012

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1Dunia...

Banyak Artikal Lucah Di Ping Busuk - Siapa Patut Disalahkan ?

Siapa yang tak kenal dengan salah satu laman ping aggregator hasil anak Malaysia iaitu Ping Busuk. Saya mula mem'ping'kan artikal-artikal aku dah lebih dari empat bulan tak silap tapi yang pasti belum sampai setahun lagi. Kalau salah maafkan saya para admin Ping Busuk.

Saya mula kenal dengan laman Pin Busuk pun dari abang Feroz. So, sebagai blogger baru, saya cuba mem'ping'kan artikal untuk menarik lebih ramai lagi visitor-visitor untuk singgah ke blog sunyi nie. Alhamdulillah, memang boleh tahan juga traffik yang datang dari Busuk nie.

Apa yang saya tak puas hati sejak akhir-akhir ini ialah semakin banyak pula artikal yang berunsurkan lucah.

Banyak Artikal Lucah Di Ping Busuk - Siapa Patut Disalahkan ?
Printscreen yang baru diambil

Adakah ini disebabkan oleh kelemahan pihak Ping Busuk atau atas permintaan ramai ? kalau nak salahkan Pihak Ping Busuk pun tak ada gunanya kerana penyebabnya di sini adalah tangan-tangan gatal tu yang nak menerbitkan artikal yang tak berfaedah langsung dan juga permintaan yang banyak dari pihak-pihak tertentu.

Anda semua jangan risau kerana Pihak admin Ping Busuk sedang berusaha untuk menapis artikal-artikal yang berunsur lucah melalui satu sistem baru yang mereka lancarkan. Sistem ini mampu menapis keyword-keyword yang berunsur lucah dan seterusnya mengkuarantinkanya untuk menjalani pemeriksaan oleh pihak Busuk. Macam pemeriksaan pihak Kastam pula dekat airport, hehehe.

Harapan saya lepas nie tak ada lagi entri-entri lucah dekat Busuk. Bukannya apa, ini untuk kebaikan semua juga kerana nanti pihak Busuk juga yang susah kalau kena baned dengan pihak-pihak tertentu seperti google, yahoo dan laman lain. So, Mencegah itu lebih baik dari mengubati. 

p/s: Pihak Busuk kena lebih tegas lagi nie sebab makin banyak pula saya tengok.
Ranking: 5

{ 2 Komen... read them below or add one }

  1. teringin gk nak ping kat busuk ni..camne nak reg ar?
    FOLLOWER KE 97

    ReplyDelete
  2. @Yumida Assalam, Yumida... klik jer button "Submit Artikel Anda" lepas tu dia akan suruh login gunakan facebook atau twitter... pilihlah antara satu... kalau saya, saya gunakan akaun facebook jer... Lepastu kau benarkan saja aplikasi tu dan kau bolehlah submit artikal seberapa banyak yg kau nak...

    ReplyDelete

 
© Bayangan Silam All Rights Reserved